De klant (“U”) heeft gekozen voor installatie door een van onze
installateurs. Dit zijn de Aanvullende (installatie-) voorwaarden (Hierna te
noemen “voorwaarden”) waaronder INSTALLPOINT B.V. (Hierna te noemen “INSTALLPOINT”)
de installatie aanbiedt:
De hieronder genoemde voorwaarden
hebben uitsluitend betrekking op producten en diensten die aangekocht zijn bij INSTALLPOINT
B.V. en zijn van toepassing op u indien u akkoord heeft gegeven op een door INSTALLPOINT
aangeboden offerte inclusief installatie.
1 Wat wordt verstaan onder installatie
Onder Installatie wordt verstaan: het
aansluiten, inregelen en testen van het product. Indien gewenst zal er een
korte uitleg worden gegeven over het product. Enkel de bestelde materialen
worden geïnstalleerd. Bij de installatie van het product beperkt de
installateur zich tot de materialen welke worden geleverd bij het product.
Additionele producten en materialen kunnen tegen een meerprijs (materiaal en
uren) door onze installateur geïnstalleerd worden. Indien de klant hiervan
gebruik wil maken wordt er door de installateur een notitie gemaakt op het
‘opleverings-formulier’ (www.Installpoint.nl/oplevering) welke u dient te
ondertekenen. Indien u geen akkoord geeft, heeft INSTALLPOINT het recht de installatie
niet uit te voeren.
U dient er rekening mee te houden dat INSTALLPOINT
een redelijke tijd vooraf op de hoogte gesteld dient te worden van het verzoek
voor extra werkzaamheden. Het is dan ook mogelijk dat wij hierdoor een nieuwe
afspraak moeten inplannen om de installatie af te kunnen ronden. De extra
kosten die hieruit voortvloeien worden bij u in rekening gebracht.
2 Wat verwachten we van u als klant
U dient zelf aanwezig te zijn op het
afgesproken en bevestigde tijdstip. Bent u ondanks een bevestiging van de
afspraak niet aanwezig en wordt dit niet uiterlijk 4 dagen voor de afspraak aan
ons doorgegeven, hetzij telefonisch of per mail, kunnen er kosten door INSTALLPOINT
in rekening worden gebracht à € 125,00 voorrijkosten, plus eventuele andere
bijkomende kosten zoals gehuurde hoogwerkers, graafmachines, gereedschappen,
etc, voor zover deze noodzakelijk geacht werden door de installateur. Dit
geldt tevens voor overige annuleringen die niet uiterlijk 4 dagen voor de
afspraak op vergelijkbare wijze (mail of telefoon) aan INSTALLPOINT worden
doorgegeven.
De afspraak is altijd een indicatie.
Door overmacht is het mogelijk dat een installateur eerder of later dan het
afgesproken tijdstip aanwezig is, of dat de afspraak volledig verplaatst dient
te worden. INSTALLPOINT doet er alles aan dit te voorkomen, maar kan soms te
maken krijgen met situaties van overmacht en kan hiervoor niet aansprakelijk
gesteld worden.
U wordt gevraagd de factuur middels een
betaallink te voldoen binnen de daarvoor gestelde termijn van 7 dagen na dagtekening
factuur.
Afhankelijk van de grootte van het bedrag kan er aan u
gevraagd worden om vooraf een aanbetaling te voldoen ter hoogte van 25% van het
factuurbedrag. Voor de resterende kosten geldt vervolgens een betaaltermijn van
7 dagen na dagtekening factuur.
3 Boren, graafwerkzaamheden en bestrating
Voor de meeste installaties dient de
installateur te boren of graven, of bestaande bestrating/tuin tijdelijk te
verwijderen. Door akkoord te gaan met de voorwaarden, bevestigt u dat u op de
hoogte bent van waar alle bestaande leidingen zich bevinden. Om beschadigingen
aan de bestaande leidingen in de grond/muur te voorkomen, dient u de
installateur -voorafgaand aan de opdracht- te wijzen op waar deze eventuele
kabels of leidingen zich bevinden.
De ondergrond dient geschikt te zijn
voor graafwerkzaamheden (geen cement/beton). De installateur en met nadruk INSTALLPOINT
kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het raken van een leiding en
eventuele gevolgschade. Indien de ondergrond niet geschikt blijkt te zijn, en
de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd, wordt de afspraak verplaatst en
worden voorrijkosten in rekening gebracht t.h.v. € 125,-. Indien ter plekke
blijkt dat INSTALLPOINT de boorwerkzaamheden niet kan uitvoeren en er een
gespecialiseerd extern bedrijf noodzakelijk is voor deze werkzaamheden, wordt
de afspraak verplaatst. De extra kosten worden doorberekend aan u als klant.
INSTALLPOINT kan de boor- en/of
graafwerkzaamheden voor de consument uitvoeren, echter kan en zal er geen
kwaliteitsgarantie afgegeven worden voor de herstelwerkzaamheden. U kunt er
voor kiezen om de herstelwerkzaamheden aan bestrating of tuin te laten
uitvoeren door een gespecialiseerd hoveniers- of bestratingsbedrijf. Deze
kosten kunnen echter niet verhaald worden op INSTALLPOINT.
4 Elektrische installatie consument
Voor de meeste installaties geldt dat
de elektriciteit tijdelijk uitgeschakeld moet worden voor een veilige
installatie. Wij raden u aan stekkers van elektronische apparatuur op voorhand
uit het stopcontact te halen, zodat deze geen schade ondervinden van het uit-
en inschakelen van de elektriciteit. INSTALLPOINT kan niet verantwoordelijk
worden gehouden voor eventuele schade aan elektronische apparatuur.
INSTALLPOINT is niet verantwoordelijk
voor de netbeheerders-aansluiting (hoofdaansluiting). Indien de aansluiting van
de netbeheerder niet voldoet aan de gewenste vermogensvraag, het
spanningsniveau of een correcte aardingsvoorziening kan het zijn dat de
laadinstallatie niet of niet optimaal functioneert. Uit veiligheidsoverweging
kan de installatie uitgeschakeld worden totdat de genoemde aansluiting wel
voldoet aan genoemde eisen.
Als de aanvang of voortgang van het
werk wordt vertraagd door een omstandigheid die door u als klant veroorzaakt
is, dan dient u de daaruit voor de installateur voortvloeiende schade te
vergoeden, voor zover deze omstandigheid aan u kan worden toegerekend.
5 Zegelrecht
Zegelrecht houdt in dat een
installateur de zegel van de netbeheerder in de meterkast mag verbreken en deze
mag vernieuwen. Dit is in uitzonderlijke situaties noodzakelijk voor het
verrichten van de werkzaamheden en kan niet altijd op voorhand door middel van
foto’s geconstateerd worden.
Indien wij voor het uitvoeren van de
installatie de zegel moeten verbreken, doen wij dit enkel op nadrukkelijk
schriftelijk verzoek van de klant. De kosten die de netbeheerder rekent voor
herstel zijn voor u.
6 Schade veroorzaakt door de installateur
Indien er sprake is van schade ten
tijde van een installatie, neemt de installateur contact op met INSTALLPOINT.
De installateur en INSTALLPOINT stellen vast of de schade door de installateur
veroorzaakt is. Indien dit wordt vastgesteld, versturen wij dezelfde dag een
e-mail naar de klant waarin INSTALLPOINT schriftelijk de schade erkent. Wij
stellen vast of wij de schade zelf kunnen repareren, of dat wij
herstelwerkzaamheden door een derde (in redelijkheid en billijkheid) vergoeden.
Wij vergoeden eventuele schade
gerelateerde kosten enkel op basis van een gespecificeerde factuur. De
verwachte kosten kunnen niet in mindering worden gebracht op de kosten van de
installatie. Deze kosten dienen onverminderd binnen 7 dagen na dagtekening van de
factuur betaald te worden aan INSTALLPOINT.
Wij vergoeden geen kosten voor
indirecte schade, zoals verlies van omzet of gederfde winst of verlies van
goodwill en reputatie.
Bovenstaande is niet van toepassing op
eventuele schade bij het raken van leidingen, zoals aangegeven onder “Boren,
graafwerkzaamheden en bestrating”, of aan elektronische apparatuur, zoals
aangegeven onder “Elektrische installatie consument”.
7 Garantie
INSTALLPOINT biedt 6 maanden garantie op
de installatie. Deze garantie heeft betrekking op een door INSTALLPOINT
uitgevoerde installatie welke niet naar behoren werkt door incorrecte
uitvoering/aansluiting. Indien blijkt dat dit het geval is zorgt INSTALLPOINT
binnen een redelijke termijn voor herstel, zonder kosten voor u. De
verantwoordelijkheid voor het gebruik volgens de bijgeleverde
gebruiksaanwijzing ligt echter bij u als gebruiker, defecten die ontstaan door
oneigenlijk gebruik vallen niet onder de installatie-garantie.
Indien INSTALLPOINT defecten moet
herstellen of onderdelen vervangen die niet onder de installatie-garantie
vallen, dan kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
Indien er sprake is van een storing,
dient de klant dit aan INSTALLPOINT te melden. INSTALLPOINT dient vervolgens
een redelijke termijn te krijgen de storing te analyseren, reproduceren en
-indien gevonden- te verhelpen, vermits deze storing niet te wijten is aan
oneigenlijk gebruik door u als klant. Indien u ervoor kiest de storing toch
door een derde partij te laten repareren, kunnen deze kosten niet op INSTALLPOINT
verhaald worden.
8 Additionele vereisten voor het installeren van een lader
Er dient ter plaatse een veilige en
werkende elektrische installatie aanwezig te zijn waarop het laadstation kan
worden aangesloten, in dezelfde staat zoals gedeeld met INSTALLPOINT ten tijde
van de aanvraag offerte. Tevens dient u te zorgen voor schone, droge, veilige
en goed bereikbare werkplekken. Zowel bij de meterkast als de kruipruimte, voor
het geval er kabels onder de vloer moeten worden aangelegd.
In de meterkast dient voldoende ruimte
te zijn voor een eventuele uitbreiding van de benodigde groepen. De aansluiting
van de netbeheerder dient te voldoen aan de gewenste vermogensvraag en
spanningsniveau van de installatie na uitbreiding.
Tevens dient een correcte
aardingsvoorziening aanwezig te zijn. Dit is uw verantwoordelijkheid.
Om gebruik te maken van de
functionaliteit van het laadstation dient er een werkende DSL router (WiFi)
aanwezig te zijn met ruim voldoende bereik op de locatie waar de laadpaal wordt
geplaatst. Tevens kan het nodig zijn dat er een vrije LAN-poort (poort op de
router of switch) beschikbaar moet zijn. Zorg ervoor dat u uw WiFi-wachtwoord
bij de hand hebt op het moment van de installatie.
Mocht er software bestaan behorende bij
de aangeschafte apparatuur, verzoeken wij u deze reeds geïnstalleerd en
ingelogd te hebben op het betreffende medium.
Indien onze installateur de installatie
beoordeelt en deze niet overeenkomt met de door u vooraf geschetste situatie,
zal onze installateur in overleg met INSTALLPOINT u een nieuwe aanbieding doen
toekomen welke u kunt accepteren. Voor het niet kunnen uitvoeren van de
installatie door onjuiste informatie brengen wij kosten in rekening à € 125,00.
Indien u aangeeft dat er gebruik
gemaakt kan worden van reeds aanwezige bekabeling voor de voeding van het
laadstation danwel deze bekabeling zelf aanlegt/laat aanleggen voor aanvang van
de installatiewerkzaamheden, dient deze bekabeling te voldoen aan de minimum
eisen zoals gesteld door de laadstation-fabrikant.
Let daarbij vooral op het verschil
tussen de door de fabrikant voorgeschreven minimale dikte van de stroomleiding,
en het NEN minimum, waarvan de laatste vaak dunner is en daarmee het recht op
garantie komt te vervallen.
– © 2021 INSTALLPOINT B.V. –
Aanmelden Nieuwsbrief
Geeft u hieronder uw email adres op. Wij verzenden dan u onze maandelijkse niewsbrief
Wij hebben geen bezoekadres, echter zijn dit onze gegevens
2024 installpoint B.V. . All rights reserved.